سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دفاع مقدس (جبهه و جنگ)،کرامات شهدا
درباره ما
خلیل رنجبر[18]

این وبلاگ در جهت ابراز ارادت به شهیدان هشت سال دفاع مقدس طراحی و سعی در ارائه مطالب ناب و مستند را دارد . امیدوارم که راضی باشید و از نظرات سازنده تان این حقیر را بهره مند گردانید. در ضمن این وبلاگ در پایگاه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و در سایت پیوندها جزو سایت های مفید قرار گرفته است. peyvandha.ir/1-5.htm

ویرایش
جستجو


وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی
ابر برچسب ها
یکشنبه 89/8/30 12:20 ع

ای جماعت جنگ یک آئینه است

هفتة تاریخ را آدینه است

لحظه‌ای از این همیشه بگذرید

اندرین آئینه خود را بنگرید

داغ بود و اشک بود و سوز بود

آه ! گویی این همه دیروز بود

اینک اما در نگاهی راز نیست

در گلویی عقدة آواز نیست

نسل‌های جاودان فانی شدند

شعرها هم آنچه می‌دانی شدند

روزگاران عجیبی آمدند

نسل‌های نانجیبی آمدند

شعر از: محمدحسین جعفریان




برچسب ها : ادبیات مقاومت  ,


      

وصیت نامه شهداء را مطالعه کنید که انسان را می لرزاند و بیدار میکند.‍ [امام خمینی (ره)]

فرازی از وصیت نامه سردار شهید حمید پاکی خطیبی.

مسئولیت: جانشین گردان امام حسین (ع) در لشکر 31 عاشورا

ولادت : 1341/ تبریز

شهادت : 1362/ عملیات خیبر

مادر مهربانم خدا را شکر کن و شکر این نعمت را بجا آور تا خود مشت محکمی بر دهان دشمن باشد.




برچسب ها : وصیت نامه شهدا  ,


      
شنبه 89/8/15 11:49 ص

قرار بود عملیاتی در نزدیکی شهر مهاباد انجام شود ، بدین منظور ، جلسه‌ای با شرکت تعدادی از فرماندهان منطقه برگزار شد. هر یک از آن‌ها ، در مورد انتخاب محور عملیاتی ، نظر می‌دادند . وقتی نتیجه‌ای گرفته نشد ، شهید بروجردی رو به قبله کرد و با حالت عرفانی گفت : «خدایا خودت فرجی حاصل کن.»
بچه‌ها نقشه را جمع کردند. نزدیکی‌های صبح با صوت قرآن « محمد »، از خواب بیدار شدم . او از من نقشه خواست ، سپس به من گفت : «با دقت در نقشه نگاه کن تا روستای "قره‌داغ" را پیدا کنی.» هرچه گشتیم ، پیدا نکردیم . بالاخره با تلاش بسیار ، توانستیم در نقشه‌ی دیگری آن را پیدا کنیم و او بسیار خوشحال شد و گفت که دیگر مسئله حل است .
بعد توضیح داد که : «وقتی همه خوابیدیم ، بعد از یک ساعت من بیدار شدم ، توسلی کردم و دو رکعت نماز خواندم و از خدا طلب یاری نمودم . مجدداً که خوابیدم ، افسری به خوابم آمد و گفت : « فلانی، چرا این‌قدر معطل می‌کنید؟ بروید و "قره‌داغ" را بگیرید. در آن‌جا مسئله حل است.»

منبع :کتاب برگ هایی از بهشت
راوی : همرزم شهید (محمد بروجردی)




برچسب ها : یاد و خاطره شهدا  ,


      

به تاریخ 19/10/59 شمسی ساعت 10:10 شب چند سطری وصیت نامه می نویسم : هر شب ستاره ای را به زمین می کشند و باز این آسمان غم‌زده غرق ستاره است ، مادر جان می دانی تو را بسیاردوست دارم و می دانی که فرزندت چقدر عاشق شهادت و عشق به شهیدان داشت.مادر، جهل حاکم بر یک جامعه انسانها را به تباهی می کشد و حکومت های طاغوت مکمل های این جهل اند و شاید قرنها طول بکشد که انسانی از سلاله پاکان زائیده شود و بتواند رهبری یک جامعه سر در گم و سر در لاک خود فرو برده را در دست گیرد و امام تبلور ادامه دهندگان راه امامت و شهامت و شهادت است. مادرجان، به خاطر داری که من برای یک اطلاعیه امام حاضر بودم بمیرم ؟ کلام او الهام بخش روح پرفتوح اسلام در سینه و وجود گندیده من بوده و هست. اگر من افتخار شهادت داشتم از امام بخواهید برایم دعا کنند تا شاید خدا من روسیاه را در درگاه با عظمتش به عنوان یک شهید بپذیرد ؛ مادر جان من متنفر بودم و هستم از انسانهای سازش کار و بی تفاوت و متاسفانه جوانانی که شناخت کافی از اسلام ندارند و نمی دانند برای چه زندگی می کنند و چه هدفی دارند و اصلا چه می گویند بسیارند. ای کاش به خود می آمدند. از طرف من به جوانان بگوئید چشم شهیدان و تبلور خونشان به شما دوخته است بپاخیزید و اسلام را و خود را دریابید نظیر انقلاب اسلامی ما در هیچ کجا پیدا نمی شود نه شرقی - نه غربی؛ اسلامی که : اسلامی ... ای کاش ملتهای تحت فشار مثلث زور و زر و تزویر به خود می آمدند و آنها نیز پوزه استکبار را بر خاک می مالیدند. مادر جان، جامعه ما انقلاب کرده و چندین سال طول می کشد تا بتواند کم کم صفات و اخلاق طاغوت را از مغز انسانها بیرون ببرد ولی روشنفکران ما به این انقلاب بسیار لطمه زدند زیرا نه آن را می شناختند و نه باریش زحمت و رنجی متحمل شده اند از هر طرف به این نو نهال آزاده ضربه زدند ولی خداوند، مقتدر است اگر هدایت نشدند مسلما مجازات خواهند شد . پدر و مادر ؛ من زندگی را دوست دارم ولی نه آنقدر که آلوده اش شوم و خویشتن را گم و فراموش کنم علی وار زیستن و علی وار شهید شدن, حسین وار زیستن و حسین وار شهید شدن را دوست می دارم شهادت در قاموس اسلام کاری‌ترین ضربات را بر پیکر ظلم، جور،شرک و الحاد می‌زند و خواهد زد. ببین ما به چه روزی افتاده ایم و استعمار چقدر جامعه ما را به لجنزار کشیده است ولی چاره ای نیست اینها سد راه انقلاب اسلامیند ؛ پس سد راه اسلام باید برداشته شودند تا راه تکامل طی شود مادر جان به خدا قسم اگر گریه کنی و به خاطر من گریه کنی اصلا از تو راضی نخواهم بود. زینب وار زندگی کن و مرا نیز به خدا بسپار ( اللهم ارزقنی توفیق الشهادة فی سبیلک) .
و السلام؛

بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب...


برچسب ها : وصیت نامه شهدا  ,


      
چهارشنبه 89/8/5 4:9 ع

9 ماه که هر روزش به ازای یک قرن بود گذشت. هر روز و هر ساعت با خود فکر می‌کردیم آیا پیکر الله یار در دست عراقی‌هاست؟ تا اینکه از بیمارستان امام رضا (ع) تماس گرفتند برای شناسایی شهدا به‌ آنجا برویم. زمان به کندی می‌گذشت، تحمل دیدن جابری را نداشتم. بغض گلویم را فشرده بود، اشک چشمانم را تار کرده بود. وارد سردخانه شدم. پیکر الله یار هیچ‌گونه تغییری نکرده بود. باندی به روی سینه‌اش بسته بودند. آرام آن را از روی سینه برداشتم. ناگهان در مقابل چشمان متعجب ما خون تازه‌ای از بدنش خارج شد. دستانم می‌لرزید. گویی همین چند ثانیه پیش به شهادت رسیده است. کربلا را به یاد آوردم. شهید زنده تاریخ است. آن هنگام که حسین (ع) دستمال مهر خویش را بر پیشانی حر می‌بندد و از پس سال‌ها در زمان «شاه عباس صفوی» فوران خون و آتش عشق بیرون می‌جهد، مگر می‌شود دل به تاریخ نسپرد. گوئی الله یار را در آغوش حسین (ع) می‌بینم. این خون، عطش عشق است. شقایقی سرخ بر پهن دشت بی‌کران زمان و سرباز روح الله (ره) در میان قافله حسین (ع) باید باور کرد که خدا در همین نزدیکی است.

منبع :کتاب بحر بی ساحل
راوی : نجف علی جابری (اقوام شهید)




برچسب ها : یاد و خاطره شهدا  ,


      

وصیت نامه شهداء را مطالعه کنید که انسان را می لرزاند و بیدارمیکند.‍ [امام خمینی (ره)]

فرازی از وصیتنامه سردارشهید حاج محمود امیر رستمی .

مسئولیت : فرمانده گروهان در گردان شهید چمران لشکر 31 عاشورا

ولادت : 1321/بناب

شهادت : 1364/ فاو

خدایا ! چندین بار است که وصیت نامه می نویسم ای پناه بی پناهان در صحرای سوزان می گردم و در عشقت قدم می زنم و در رضای تو جهاد می کنم و صفای بهشت و عرفات را در این صحراها لمس می کنم تا آن عنایتی که در بندگان خالصت هست شامل حال من شود .




برچسب ها : وصیت نامه شهدا  ,