سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دفاع مقدس (جبهه و جنگ)،کرامات شهدا
درباره ما
خلیل رنجبر[18]

این وبلاگ در جهت ابراز ارادت به شهیدان هشت سال دفاع مقدس طراحی و سعی در ارائه مطالب ناب و مستند را دارد . امیدوارم که راضی باشید و از نظرات سازنده تان این حقیر را بهره مند گردانید. در ضمن این وبلاگ در پایگاه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و در سایت پیوندها جزو سایت های مفید قرار گرفته است. peyvandha.ir/1-5.htm

ویرایش
جستجو


وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی
ابر برچسب ها
دوشنبه 90/3/23 3:47 ع

در منطقه‌ی عملیاتی "فاو" در خط مقدم بیرون از سنگر با شهید غلام‌علی آخوندی که پیرمرد 60 ساله‌ای از اهالی روستای بابا عرب جهرم و مسئول تدارکات گردان تازه تأسیس فاطمه‌الزهرا (س) از لشگر المهدی (عج) بود، ایستاده بودیم و صحبت می‌کردیم.

آخوندی بین بچه‌های گردان سیب تقسیم کرده بود، خودش هم سیبی در دست داشت که در حال خوردن آن به بچه‌ها گفت: نگاه کنید من جلوی چشمان شما نصف این سیب را می‌خورم ولی تا چند لحظه‌ی دیگر نصف دیگرش را در آن دنیا می‌خورم.

نزدیک اذان ظهر بود ناگهان صدای سوت خمپاره‌ای، هرکس را به گوشه‌ای کشاند. پس از انفجار متوجه شدیم، پیرمرد پاک نهاد روستایی بلافاصله بعد از اصابت ترکش به شهادت رسید. طوری که هنوز نیمی از سیب باقی مانده بود.

منبع :کتاب لحظه ‌های آسمانی

راوی : غلام رضا عارفیان




برچسب ها : یاد و خاطره شهدا  ,


      

بسیج

بسیج لشکر مخلص خداست.

بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامى است که تربیت یافتگان آن، نام و نشان در گمنامى و بى نشانى گرفته اند.

بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمرى است که شکوفه هاى آن بوى بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق مى دهد.

بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامى است که پیروانش بر گلدسته هاى رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده اند.

من دست یکایک شما پیشگامان رهایى را مى بوسم ; و مى دانم که اگر مسئولین نظام اسلامى از شما غافل شوند به آتش دوزخ الهى خواهند سوخت.

حقیقتا اگر بخواهیم مصداق کاملى از ایثار و خلوص و فداکارى، و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهیم، چه کسى سزاوارتر از بسیج و بسیجیان خواهند بود تشکیل بسیج در نظام جمهورى اسلامى ایران، یقینا از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالى بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامى ایران ارزانى شد.

من امیدوارم که این بسیج عمومى اسلامى، الگو براى تمام مستضعفین جهان و ملتهاى مسلمان عالم باشد ;و قرن پانزدهم قرن شکستن بتهاى بزرگ، و جایگزینى اسلام و توحید به جاى شرک و زندقه، و عدل و داد به جاى ستمگرى و بیدادگرى،وقرن انسانهاى متعهد به جاى آدمخواران بى فرهنگ باشد.




برچسب ها : بسیج در کلام بزرگان  ,


      
پنج شنبه 90/3/12 3:36 ع

سیدمحمد اعتقاد محکم و استواری داشت و در اوقات نماز خیلی مراقبت می‌نمود، حتی بعد از شهادتش نیز زمان نماز را به نیروها یادآوری می‌کرد.

یک‌بار که گردان به خاطر عملیات سنگین شبانه، صبح خوابش برد، یک نفر از بچه‌ها، قبل از این‌که نماز قضا بشود، گردان را بیدار کرد و گفت: «من الآن آقا سید (1) را خواب دیدم که زمان نماز را به من گوشزد کرد.» همه بیدار شدند و نمازشان را خواندند.

1- شهید سیدمحمد زینال حسینی

منبع : پرونده ی شهید سید محمد زینال حسینی




برچسب ها : یاد و خاطره شهدا  ,


      

وصیت نامه شهداء را مطالعه کنید که انسان را می لرزاند و بیدارمیکند.‍ [امام خمینی (ره)]

فرازی از فرمایشات سردارشهید حسن قویدل .

مسئولیت : مسئول دسته خمپاره 60 در تیپ 31 عاشورا

ولادت : 1336/ سردرود

شهادت : 1361/ خرمشهر

من عروسی نمی گیرم باید به جبهه برگردم شما را خیلی دوست دارم اما خاک این جبهه را که خون بهترین جوان ها، روی آن ریخته شده بیشتر از شما دوست دارم.




برچسب ها : پیام شهدا  ,