سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دفاع مقدس (جبهه و جنگ)،کرامات شهدا
درباره ما
خلیل رنجبر[18]

این وبلاگ در جهت ابراز ارادت به شهیدان هشت سال دفاع مقدس طراحی و سعی در ارائه مطالب ناب و مستند را دارد . امیدوارم که راضی باشید و از نظرات سازنده تان این حقیر را بهره مند گردانید. در ضمن این وبلاگ در پایگاه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و در سایت پیوندها جزو سایت های مفید قرار گرفته است. peyvandha.ir/1-5.htm

ویرایش
جستجو


وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی
ابر برچسب ها

1 – شهید ضربعلی فتحی

2 – شهید محرم جبرائیلی

3 – شهید محمد تجلا

4 – شهید پرویز حسن زاده

5 – شهید سعید فیض صالح الوندی

6 – شهید محمد باقر رنجبر آذرفام

7 – شهید حبیب نقی نژاد شتربانی

8 – شهید غلامعلی نجفیان پور

9 – شهید قربانعلی شاکری

10 – شهید سید حسن جدیری گلابی

11 – شهید بهمن اره چی صدر

12 – شهید اصغر علیزاده شیخ احمدلو

13 – شهید بالا آقا کشاورزی

14 – شهید جعفر درگاهی

راهشان مستدام و روحشان شلد باد.




برچسب ها : یاد و خاطره شهدا  ,


      

این مناجات را به خط خود برای دخترشان نوشته اند.

خدایا معرفتمان ده که بس بی معرفتیم.

صبرمان ده که بسیار عجولیم.

بصیرتمان ده که ببینیم آنچه نادیدنی است.

کورمان کن که نبایسته ها را نبینیم و جز تو منظر نظر نباشد.

بینشی عطا کن که اهل ثمر شویم، فکری ببخش تا به عظمتت پی ببریم و معرفتی یابیم.

دستی ببخش تا دستگیر باشد و قطعش کن تا جز تو بسوی کسی دراز نکند.

قدمی عطا کن که در راه تو بپیماید.

و قدرتی که در خدمت تو باشد.

منبع: ماهنامه امتداد شماره 36




برچسب ها : مناجات شهدا  ,


      
یکشنبه 88/11/25 12:13 ع

خوشا آنانکه حق گفتند و رفتند

خوشا آنانکه حق دیدند و رفتند

خوشا آنانکه در وقت شهادت

به روی مرگ خندیدند و رفتند




برچسب ها : ادبیات مقاومت  ,


      

از خاطرات مقام معظم رهبری در دوران هشت ساله دفاع مقدس

میهمانی می‌رویم
بسیجیها در جبهه شاد بودند. من خودم در اهواز مردی را دیدم که جوان هم نبود- به گمانم همان وقت از شهادتش، در نماز جمعه‌ تهران هم این خاطره را گفتم- شب می خواستند به عملیات بسیار خطرناکی بروند؛‌آن وقتی بود که عراقیها از رود کارون عبور کرده بودند و به این طرف آمده بودند و در زمین پهن شده بودند. خرمشهر داشت به کلی محاصره می‌شد- سال 59؛ در عین خطر- شب لباس رزم، لباس نظامی - همین لباس بسیجی- را پوشیده بود و با رفقایش داشتند می‌رفتند. او آذربایجانی بود، اما در تهران تاجر بود؛ داشت با تلفن با منزلش خداحافظی می‌کرد. من نشسته بودم، نمی‌دانست که من هم ترکی بلدم. به زنش می‌گفت «‌گد یروخ گناخلقا» ؛(میهمانی میرویم) او هم می فهمید که « گناه خلوق ، نجور گناخلو خدی»!(میهمانی، چجور میهمانی است!) هم این آگاه بود، هم آن آگاه بود؛ می‌فهمیدند چه کار می کنند.

(بیانات در دیدار گروه کثیری از بسیجیان اردبیل 06/05/1379)




برچسب ها : خاطرات دفاع مقدس  ,


      

 عزیزانم! اگر شبانه‌روز شکرگزار خدا باشیم که نعمت اسلام و امام(ره) را به ما عنایت فرموده، باز هم کم است. آگاه باشیم که سرباز راستین و صادق این نعمت شویم. خطر وسوسه‌های درونی و دنیافریبی را شناخته و برحذر باشیم که صدق نیت و خلوص در عمل، تنها چاره‌ساز ماست.
... بدانید اسلام تنها راه نجات و سعادت ماست.
... همیشه به یاد خدا باشید و فرامین خدا را عمل کنید. پشتیبان و از ته قلب، مقلد امام(ره) باشید، اهمیت زیاد به دعاها و مجالس یاد اباعبدالله(ع) و شهدا بدهید که راه سعادت و توشعه آخرت است. همواره تربیت حسینی و زینبی بیابید و رسالت آنها را رسالت خود بدانید و فرزندان خود را نیز همان‌گونه تربیت کنید که سربازانی با ایمان و عاشق شهادت و علمدارانی صالح و وارث حضرت ابوالفضل(ع) برای اسلام بار بیایند.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی جنگ ایران و عراق




برچسب ها : پیام شهدا  ,


      
پنج شنبه 88/11/15 11:0 ص

-         تا زنده ایم رزمنده ایم

-         آرزوی شهادت

-         اسلام حالا حالاها خون می خواهد

-         امروز سازش در جنگ دفن اسلام است

-         بالاترین گرفتاری ما حب نفس است

-         برادر رزمنده لبخند بزن

-         بسیجی دیده بیدار عشق است

-         بنوش به یاد لب تشنه ها

-         حق پیروز است

-         بسیجی خستگی را خسته کرده

-         جرم ما این است که با آمریکا مخالفیم

-         جنگ ما برای مکتب ماست

-         سومار شهر غمزده آزادیت مبارک

-         شهادت هنر مردان خداست

-         ما آمریکا را زیر پا می گذاریم




برچسب ها : ادبیات مقاومت  ,


      

وصیت نامه شهداء را مطالعه کنید که انسان را می لرزاند و بیدارمیکند.‍ [امام خمینی (ره)]

فرازی از وصیتنامه سردار سرلشکر شهید غلامحسین افشردی (حسن باقری) .

مسئولیت : جانشین فرماندهی نیروی زمینی سپاه

ولادت : 1334/ تهران

شهادت : 1361/فکه – چزابه

·        اگر شما می خواهید به جوانها کمک کنید و راهنمایی شان کنید اول غیبت نکنید.




برچسب ها : وصیت نامه شهدا  ,


      
سه شنبه 88/11/13 4:23 ع

سرزمینی است که ملائک در آن سجده می کنند و برای بوسه زدن بر خاکش از هم سبقت میگیرند.

شلمچهخلاصه عشق است و قطعه ای از بهشت ،شلمچه، آینه ایست که تمام جبهه باخاکهای سرخش در آن می درخشد. و دریچه آسمانی است که از آن بوی رشادت و عطر دلنوازشهادتمیوزد.

شلمچهتندیس زیبای عشق است که در میدان ایثار قدکشیده است . شلمچهشهر شهود وشهادتاست . شلمچهمثنوی بلندایثار است و فرودگاه عشق و عروجگاه دل . صحرای خشکی که دریای مواج خون واشکهای عاشقانه در تربت پاکش دارد با قلب خونینی که هنوز زیبا و دلنواز می تپد وخون غیرت و مردانگی را در رگهای این دیار می دواند و حدیث بلند حیات با عزت رازمزمه می کند. زمین خاکیشلمچه،زیباتر از آبی آسمان است چرا کهشلمچهقتلگاه مرغانعاشقی است که برای وصال بی قرار بودند و از کوچه پس کوچه های منیت و مادیت رهیده وبه شهر دلگشای معنویت وشهادتدل بستند.

آری ! شلمچهشاهنامه بلندشهادتاست ،دیوان عاشقی است ، شعرهای سرخ ، با واژه های خون ، به وزن عشق و قافیه هایی از جنسقلب پاره پاره عاشقی و در قالب غزل عشق و مثنوی بلندشهادت » ،دیوانی که شکسته دلان عارف با قلم استخوان و مرکب خون و با خط شکسته عروج نوشتند واین صفحه طلایی تاریخ ایران اسلامی را با خون دل تهذیب شده شان تذهیب کردند. آری ! شلمچهکتاب است ، خواندنی ترین کتابحماسه . شلمچهآسمان است سرشار ازستاره های سرخ .شلمچهبهار است لبریزاز گلهای محمدی ،شلمچهدریاست ، مواجاز موجهای عاشقی .

شلمچهبازار است ، بازار عشقبازی و جانبازی ،شلمچهتابلو است تابلوی حماسه و عرفانکه بر تارک تاریخ ایران اسلامی می درخشد. جایگاه اهل زیارت است نه اهل زر ،زیارتگاه دلدادگانی که خود زائرانی بودند که در نیمه راه سفر عاشقی پرپر شدند و بهمولای عشق پیوستند و زیباترین حدیث بندگی را با بندبند وجودشان و با قطره قطرهخونشان نوشتند. یعقوبهای بی قراری که برای رسیدن به یوسف زیبایشهادتبی قراری می کردند و زلیخای دنیای نتوانست آنها را مفتونخویش کند. آنان که هنوز از دشمن نفس خویش رها نشده اند و دلشان در تصرف شیطان استچگونه می توانند قدر مجاهدانی را بدانند که در کوله پشتی دلشان جز عشق و ایثارنبود. آنان باید بدانند کهشلمچهوشهیدانش و شاهدان و شائقان و مشتاقانش خورشید بی غروبند ، چرا که عاشورا وعاشورائیان آفتاب آسمان عشقند که هیچ ابر آلوده و تاریک یزیدی نمی تواند جلوی تابشآنها را بگیرد.

یاد و خاطره شهدای والامقام عملیات ظفرمند کربلای 5 گرامی باد.




برچسب ها : مناطق جنگی  ,


      
یکشنبه 88/11/11 4:47 ع

یادمان آمد زمانی جنگ بود

قلبهامان با خدا یکرنگ بود

یک زمانی ما بسیجی می شدیم

عازم دشت دوئیجی می شدیم

آه ما ماندیم و یک دنیا نیاز

باز وا ماندیم از سوز و گداز

جبهه ما امتحان سوز بود

عشق ما تجدیدی آن روز بود

کاش می شد باز با هم می شدیم

کاش می شد فارغ از غم می شدیم

کاشکی در عشق ، ما گم می شدیم

کاشکی جوشان تر از خم می شدیم

جبهه دانشگاه انسان ساز بود

محفل انس و نیاز و راز بود

جبهه ها یعنی عروج انتها

شاهد پرواز انسان تا خدا

جبهه یعنی با حمایل زیر خاک

پیکری آغشته در خون پاک پاک

جبهه یعنی راز گفتن با خدا

جبهه یعنی نینوا در نینوا




برچسب ها : ادبیات مقاومت  ,


      

قواى مسلح از ارتش و سپاه و ژاندارمرى و شهربانى تا کمیته‏ها و بسیج و عشائر ویژگى خاص دارند اینان که بازوان قوى و قدرتمند جمهورى اسلامى‏مى‏باشند و نگهبان سرحدات و راهها و شهرها و روستاها و بالاخره نگهداران‏امنیت و آرامش‏بخشان به ملت مى‏باشند، مى‏بایست مورد توجه خاص ملت و دولت ومجلس باشند و لازم است توجه داشته باشند که در دنیا آنچه که موردبهره‏بردارى براى قدرتهاى بزرگ و سیاستهاى مخرب بیشتر از هر چیز و هرگروهى است، قواى مسلح است.
قواى مسلح است که با بازیهاى سیاسى، کودتاها وتغییر حکومتها و رژیمها به دست آنان واقع مى‏شود و سودجویان دغل بعض سران‏آنان را مى‏خرند و با دست آنان و توطئه‏هاى فرماندهان بازى‏خورده کشورها رابه دست مى‏گیرند و ملتهاى مظلوم را تحت‏سلطه قرار داده و استقلال و آزادى رااز کشورها سلب مى‏کنند و اگر فرماندهان پاکدامن متصدى امر باشند هرگز براى‏دشمنان کشورها امکان کودتا یا اشغال یک کشور پیش نمى‏آید و یا اگر احیاناپیش آید به دست فرماندهان متعهد شکسته و ناکام خواهد ماند. و در ایران نیز که این معجزه عصر به دست ملت انجام گرفت، قواى مسلح متعهدو فرماندهان پاک و میهن‏دوست‏سهم به سزائى داشتند و امروز که جنگ لعنتى وتحمیلى صدام تکریتى به امر و کمک آمریکا و سایر قدرتها پس از نزدیک به دوسال با شکست‏سیاسى و نظامى ارتش متجاوز بعث و پشتیبانان قدرتمند ووابستگان به آنان روبرو است باز قواى مسلح نظامى و انتظامى و سپاهى ومردمى با پشتیبانى بى‏دریغ ملت در جبهه‏ها و پشت جبهه‏ها این افتخار بزرگ راآفریدند و ایران را سرافراز نمودند و نیز شرارتها و توطئه‏هاى داخلى را که‏به دست عروسکهاى وابسته به غرب و شرق براى براندازى جمهورى اسلامى بسیج‏شده‏بودند با دست تواناى جوانان کمیته‏ها و پاسداران بسیج و شهربانى و با کمک‏ملت غیرتمند درهم شکسته شد. و همین جوانان فداکار عزیزند که شبها بیدارندتا خانواده‏ها با آرامش استراحت کنند. خدایشان یار و مددکار باد. پس وصیت برادرانه من در این قدمهاى آخرین عمر بر قواى مسلح به طور عموم‏آن است که اى عزیزان که به اسلام عشق مى‏ورزید و با عشق لقاءالله به فداکارى‏در جبهه‏ها و در سطح کشور به کار ارزشمند خود ادامه مى‏دهید بیدار باشید وهشیار که بازیگران سیاسى و سیاستمداران حرفه‏اى غرب و شرق‏زده و دستهاى‏مرموز جنایتکاران پشت‏پرده لبه تیز سلاح خیانت و جنایت کارشان از هر سو وبیشتر از هر گروه متوجه به شما عزیزان است و مى‏خواهند از شما عزیزان که‏با جان‏فشانى خود انقلاب را پیروز نمودید و اسلام را زنده کردید بهره‏گیرى‏کرده و جمهورى اسلامى را براندازند و شما را با اسم اسلام و خدمت به میهن وملت از اسلام و ملت جدا کرده به دامن یکى از دو قطب جهانخوار بیندازند وبر زحمات و فداکاریهاى شما با حیله‏هاى سیاسى و ظاهرهاى به صورت اسلامى وملى خط بطلان بکشند.

ادامه مطلب...


برچسب ها : بسیج در کلام بزرگان  ,


      
   1   2      >