سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دفاع مقدس (جبهه و جنگ)،کرامات شهدا
درباره ما
خلیل رنجبر[18]

این وبلاگ در جهت ابراز ارادت به شهیدان هشت سال دفاع مقدس طراحی و سعی در ارائه مطالب ناب و مستند را دارد . امیدوارم که راضی باشید و از نظرات سازنده تان این حقیر را بهره مند گردانید. در ضمن این وبلاگ در پایگاه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و در سایت پیوندها جزو سایت های مفید قرار گرفته است. peyvandha.ir/1-5.htm

ویرایش
جستجو


وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی
ابر برچسب ها

ای نخل ها! ما را در یابید. لبخندی برایمان بفرستید؛ از بغض هایمان بپرسید.

ما محاصره شدگان لب تشنه ی والفجریم.

ما غرق شدگان اروندیم.

ما مفقودالاثرهای رمضانیم.

تپه های بغض گرفته قلاویزانیم.

میدان مین های فکه ایم.

مجنون جزیره مجنونیم.

غروب غمگین شلمچه ایم.

ما را پناه دهید ای شفاعت دیده ها!

پس چرا چیزی نمی گوئید!

ای یادگاران خلوت سنگرها !

راستی با آن همه یاران چه کردید؟

چطور قامتتان از شکستن آن همه دل نشکست؟!

چطور نشنیدید آن همه صدای بلند را؟!

راهی مهیا کنید.

از سفری به سمت نور بگوئید.

از نخل های سر به زیر حرفی بزنید.

هر توسلی به شما ختم، هر کمیلی روبروی شما آغاز و هر تلاطمی لبیک گویان به شما می پیوندد.




برچسب ها : مناطق جنگی  ,


      

فرازی از فرمایشات  سردار سرلشکر پاسدار شهید مهندس مهدی  باکری  .

مسئولیت : فرمانده دلاور لشکر 31عاشورا

باید همچون امام حسین (ع) شهادت طلب بود همانطوری که امام حسین (ع) از اولاد شش ماهه خود گرفته تا برادرزاده و فامیل ها و بهترین یارانش ، و در آخر خودش نیز شهید ما هم باید مثل او باشیم . آنهایی که کربلا می خواهند باید همچون سرور کربلا باشند.




برچسب ها : پیام شهدا  ,


      

 به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان با درود و سلام بی پایان به پیشگاه یگانه منجی عالم بشریت امام زمان ( عج ) و نائب بر حقش امام خمینی و با سلام به حضور تمامی خانواده ها ی محترم شهدا و خانواده رزمندگان اسلام ضمن عرض سلام حضور خانواده عزیزم ، امیدوارم که همیشه وجود نازنین شما زیر سایه خداوند متعال سلامت بوده باشد و امیدوارم که روحیه استوار شما همانند قبل و راسختر از قبل باشد .

 پدر عزیز و گرامیم حالا که این وصیت نامه را د ارند برایت می خوانند مطمئن هستم که حال و فکرت با من است خواهشی از شما دارم و این است که اگر دوری من را نمی توانی تحمل کنی ، به سرای شهداء ( وادی رحمت ) برو و از دور به مزار آن گلگون کفن ها نگاه کن و این را در نظر خود مجسم کن که این همه شهید به خاطر چه و د ر راه به ثمر رساندن کدامین راه به این درجه عالی رسیده اند و نیز شما مادر عزیزم می دانم که چقدر در رابطه با من زحمت کشیده ای و چه رنجهایی را متحمل شده ای – 19 سال ، کم نیست اما باور کن که تمامی زحمتها و رنجهایت هدر نرفته بلکه به ثمر نیز رسیده است پس غصه زیا دی نخور اگر از ناراحتی خواستی گریه کنی به یاد شهدای اسلام گریه کن و آنهم نه جلوی چشم منافقان ، دلیلش را تو بهتر از من می دانی .

 چند کلمه ای هم خواهرم با تو صحبت دارم خواهر گرامیم تو تنها خواهر من هستی و از تو تنها یک درخواست مهم دارم و آنهم اینست که نه تنها خودت اراده ات را محکم کن بلکه مگذار مادر عزیزمان هم به آن اراده همچو کوهش صدمه ای برسد و از محمد برای من حلالیت بخواه و به محمد بگو که تا آخر هیچ از یاد من نرفت و تمامی حرفهایش جلو چشمانم مجسم می شد و تمامی خاطراتم دوباره زنده می شد .

امیرجان چند کلمه ای هم با تو صحبت دارم سعی کن که پدر و مادرمان جای من را خالی احساس نکنند و نیز سعی کن که همانند گذشته در مسجد فعالیت داشته باشی نمی دانم وقتی که این وصیت را می خوانی در مسجد باز هم شب جمعه ها جلسه است یا نه اگر بود تو نیز در این جلسات شرکت کن و این حرف من ر ا به تمامی بچه ها برسان که عزیزانم از وجود ... کمال استفاده را بکنید و یک آن تنهایش مگذارید و در

 ضمن اگر وقت کردید به خانه ما هم سربزنید و به تمامی شان بگو که مرا حلال کنند و در ضمن مسئولیت تربیت روح الله هم با تو است سعی کن همانند برادر یک شهید تربیت شود و نبود مرا احساس نکند .

 خوب دیگر بیشتر از این مزاحم اوقات شریفتان نمی شوم و از تمامی ملت و امت حزب الله تقاضا دارم که به این شعار که : ما اهل کوفه نیستیم امام تنها بماند‌ همانند گذشته و بهتر از گذشته عمل کنند و خمینی نائب بر حق امام عصر را تنها نگذارند .

والسلام - عباس رحیم پور




برچسب ها : وصیت نامه شهدا  ,


      
شنبه 89/1/21 6:52 ع

شهید تکلو تعریف می کرد قبل از عملیات والفجر 4 وقتی با بچه های غواص از شناسایی برمی گشتیم و از داخل نخلستانهای حاشیه اروند می گذشتیم، گاهی تیغ های درشت نخلها به پای بچه ها برخورد می کرد و بچه ها را زخمی می کرد. آن وقت بچه ها بی اختیار زمزمه می کردند:

در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم

سر زنشها گر کند خار مغیلان غم مخور




برچسب ها : یاد و خاطره شهدا  ,


      

بارالها! از یک سو باید بمانم تا شهید آینده شویم،

از سوی دیگر باید شهید شویم تا آینده بماند.

هم باید بمانیم که فردا شهید نشود،

هم باید شهید شویم تا فردا بماند.

عجب دردی است!

چه می شد امروز شهید می شدیم و فردا زنده و دو باره شهید می شدیم؟




برچسب ها : مناجات شهدا  ,


      

وصیت نامه شهداء را مطالعه کنید که انسان را می لرزاند و بیدارمیکند.‍ [امام خمینی (ره)]

فرازی از وصیتنامه سردار سرلشکر شهید حسن شفیع زاده .

مسئولیت : فرمانده توپخانه سپاه پاسداران

ولادت : 1336/تبریز

شهادت : 1366/عملیات کربلای 10

* موقعی که قلب انسان الهی بشود همه چیز انسان هم الهی می شود، انشاء الله که قلبهایمان خالص و برای خدا باشد تا همه اعمال و حرکتمان همه الهی و برای خدا باشد.




برچسب ها : وصیت نامه شهدا  ,


      

بسم رب الشهداء والصدیقین

بارالها قلبم پوشیده است و عقلم مغلوب و هوای نفسم غالب و اطاعتم اندک و معصیتم بسیار ، و زبانم اقرار کننده به گناهانم ، پس خدایا فقط بر تو پناه می آورم و از تو کمک می خواهم و به تو امید دارم .

پدر و مادر عزیزم حالا که فرزند شما می خواهد خود را آماده برای نبرد سرنوشت کند و اگر خدا توفیق دهد به شهادت نائل آید ، می خواهد وصایایی برای شما بکند ، باری فقط و فقط صبر پیشه کنید و مقابل منافقان گریه نکنید ، چون من عزادار نمی خواهم بلکه پیرو می خواهم تا راه سرخم را ادامه دهد ، امام را دعا کنید.

خواهر و برادرانم ، به شما وصیتی چند دارم خواهرانم ، حجاب شما مثل سرخی خون من است پس حجابتان را حفظ کنید و صبورباشید.

و اما برادرانم ، سعی کنید از امام و امت امام جدا نشوید و تا ظالم و مظلوم در جهان است جنگ کنید. و اما امت شهید پرور ، در عزای من فقط برای حسین (ع) و علی اکبر(ع) گریه کنید . امام را تنها نگذارید ، در صحنه باشید که پیروزی نهایی نزدیک است. خداوند شما را موید بکند و ما را از بندگان خود به حساب آورد.

والسلام

خلیل مشکین باغ 16/10/65




برچسب ها : وصیت نامه شهدا  ,


      
یکشنبه 89/1/8 10:24 ع

پادگان عشق، صحرایی بیش نبود. دشتی بود باز و وسیع پر از خار وخاشاک، بی روح ام با روح! آنچه صحرا را مجنون کرد عشق باکری بود وبسیجیانش!سرما بود و گرما و حسینیه ای که در روی زمین بنایش را گذاشته بودند اما در آسمان ساخته بودند. گویی همه طبیعت آمده بودند تا در مکتب بسیجیان عاشورایی درس عشق بیاموزند.

با من بگو مهدی جان، تو با آب و خاک آن دشت چه گفتی که مجنونش کردی، ای محبوب بسیجیان عاشورا، با من بگو از حسینیه ات، یا از حسینیه قطعه قطعه شدنت. با من بگو از آن تکه تکه های بدن بسیجیانت که در حسینیه برای ابد حسینی شدند. با من بگو آقا مهدی تو از آن لحظات که تکه پاره های بسیجیان را جمع می کردی و صبوری می کردی! اما این صبر دیری نپایید و تو با بدنی قطعه قطعه شده در آب دریا به دیدار معشوق شتافتی!

شادی روح شهدا صلوات!




برچسب ها : مناطق جنگی  ,


      

وصیت نامه شهداء را مطالعه کنید که انسان را می لرزاند و بیدارمیکند.‍ [امام خمینی (ره)]

فرازی از وصیتنامه سردارشهید صالح جباری .

مسئولیت :معاون گروهان در گردان سیدالشهداء لشکر 31 عاشورا

ولادت : 1340/تبریز

شهادت : 1364/عملیات والفجر 8 ( فاو)

ای برادران شما که پشت میزها نشته اید بدانید که این وظیفه و تکلیف است نه یک پست و ریاست ... ملت غیور ایران و امت حزب الله : از شما می خواهم که حافظ و پشتیبان ولایت فقیه و این جمهوری اسلامی و روحانیت اصیل و ادامه دهندگان راه شهیدان باشید ... .




برچسب ها : وصیت نامه شهدا  ,


      
دوشنبه 89/1/2 4:21 ع

با یاد شهیدان وطن عید کنیم

از همتشان همیشه تجدید کنیم

آن عهد که با امام و رهبر بستیم

در سال جدید دوباره تجدید کنیم




برچسب ها : یاد و خاطره شهدا  ,


      
   1   2      >