سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دفاع مقدس (جبهه و جنگ)،کرامات شهدا
درباره ما
خلیل رنجبر[18]

این وبلاگ در جهت ابراز ارادت به شهیدان هشت سال دفاع مقدس طراحی و سعی در ارائه مطالب ناب و مستند را دارد . امیدوارم که راضی باشید و از نظرات سازنده تان این حقیر را بهره مند گردانید. در ضمن این وبلاگ در پایگاه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و در سایت پیوندها جزو سایت های مفید قرار گرفته است. peyvandha.ir/1-5.htm

ویرایش
جستجو


وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی
ابر برچسب ها

 

شهید فرهاد اللهوردی ممقانی در سال 1336 در خانواده ای مذهبی وپرجمعیت دیده به جهان گشود .

دوره ابتدایی و متوسطه را در شهر ممقان گذراند و سپس در هنرستان وحدت تبریز در رشته مکانیک مشغول تحصیل گردید و با دوستانی آشنا شد که روحیه شدید ضد شاهنشاهی داشتند.

در روز29 بهمن ماه سال 1356در تظاهرات ضد رژیم شاهنشاهی دستگیر شد و در مدت زمانی که زندانی بود رژیم ضدمردمی و ضدانسانی و اسلامی شاه را بهتر شناخت واین نقطه عطفی شد تا مبارزات ضد رژیم را با برنامه وروی اصول وعقیده دینی و مذهبی شروع نماید.

منزل اجاره ای محصلی وی که در تبریز با دوتا از برادران خود داشت تبدیل به کانون شنیدن سخنان امام از طریق نوارونشراعلامیه شد.با اوج گرفتن مبارزات مردمی وتعطیلی مدارس این شهید بزرگواروقت بیشتری برای مبارزه با رژیم طاغوت به دست آورده بود.در اکثر تظاهرات مردمی تبریز وبرنامه های سخنرانی شرکت می نمود ودر منزل پدری نیز یک اتاقی را برای مرکز نشر وترویج مسائل انقلاب اختصاص داده بود.

بعد از پیروزی انقلاب ، فرهاد اللهوردی درس ومشق را در دانشکده کنار گذاشت و وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گردید.با توجه به رشادت هایی که این شهید بزرگوار در مدت زمان کوتاهی از خود نشان داد به عنوان فرمانده سپاه پاسداران اعزامی سپاه به مهاباد برگزیده شد.بعد از بازگشت از مهاباد به عنوان فرماندهی عملیاتی سپاه پاسداران جلفا معرفی وفعالیت خود را شروع کرد.

شهید اللهوردی بعد از فعالیتهای انقلابی خود در سال 1361عازم جبهه گردیدودر عملیات والفجرمقدماتی به عنوان جانشین فرمانده گردان شرکت نمودودرعملیات والفجر یک به عنوان فرمانده گردان محرم انتخاب ودر عملیات منطقه فکه شرکت نمود.ودر همان عملیات به درجه رفیع شهادت نایل گردید.اما پیکر مطهرش را دوستان وی نتوانستند به عقب بیاورند ودر نتیجه درسال 1374 پیکر مطهرش به آغوش خانواده بازگشت و در آرامستان ممقان به خاک سپرده شد.

 




برچسب ها : زندگینامه شهدا  ,


مطلب بعدی : نحوه بازدید از تمامی قسمت های وبلاگ