سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دفاع مقدس (جبهه و جنگ)،کرامات شهدا
درباره ما
خلیل رنجبر[18]

این وبلاگ در جهت ابراز ارادت به شهیدان هشت سال دفاع مقدس طراحی و سعی در ارائه مطالب ناب و مستند را دارد . امیدوارم که راضی باشید و از نظرات سازنده تان این حقیر را بهره مند گردانید. در ضمن این وبلاگ در پایگاه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و در سایت پیوندها جزو سایت های مفید قرار گرفته است. peyvandha.ir/1-5.htm

ویرایش
جستجو


وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی
ابر برچسب ها
جمعه 93/4/6 7:6 ع

هنوز بعضی همکاراش تو بیمارستان بی حجاب بودن؛ همینطور بعضی از زن های فامیل ، ولی مهین همیشه حجابش رو حفظ می کرد.واسه همین بعضیا بهش توهین می کردن و میگفتن : از تو بعیده که اینقدر ساده باشی و تحت تاثیر جو انقلاب قرار بگیری. آخه ای چیه سرت کردی ؟ مهین هم میگفت : من به بقیه کاری ندارم و برای حجابم هدف دارم! چون مسئله حجاب رو از ته دل درک کردم و اصلا از روی سادگی و نادانی ، با حجاب نشدم. به خانوادش هم که به خاطر این توهین ها ناراحت می شدن میگفت : مطمئنم یه روز همینایی که به حجاب اهمیت نمیدن بی شتر از من بهش مقید میشن!

شهیده مهین دانشیان

شهادت :1359

علت شهادت : بمباران آبادان

برگرفته از : عروس خاک ، صفحه 34

امام علی علیه السلام فرمودند:

صیانت زن او را شاداب تر و زیبایی اش را پایدارتر می کند.

غررالحکم ، صفحه 405




برچسب ها : چادرهای سرخ  ,


      
سه شنبه 93/4/3 11:51 ع

تنگه چزابه منطقه‌ای است در شمال غربی شهر بستان که به علت قرارگیری در بین هور و تپه‌های رملی یک گلوگاه محسوب شده و به دلیل قرار داشتن در مسیر دستیابی به شهرهای بستان و سوسنگرد از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است. چزابه یکی از 5 محور اصلی هجوم ارتش بعثی به خوزستان بود. در هجوم 31 شهریور 1359 به چزابه، با وجود مقاومت مدافعان اندک آن، ارتش عراق نتوانست موقعیت خود را تا 2 مهر 1359 در چزابه تثبیت کند.

دشمن سرانجام در روز سوم مهرماه 1359 با عبور ازچزابه به طرف تپه‌های ا...کبر و بستان پیشروی کرد. از آن زمان چزابه در اشغال بود تا اینکه در 8 آذر 1360 در جریان عملیات طریق القدس آزاد شد. این منطقه همچنین شاهد رشادت و شهادت رزمندگان تیپ 57 حضرت ابوالفضل (ع) در عملیات والفجر 6 در اسفند سال 62 نیز بوده است.




برچسب ها : مناطق جنگی  ,


      

 

وصیت نامه شهداء را مطالعه کنید که انسان را می لرزاند و بیدارمیکند.‍ [امام خمینی (ره)]

فرازی از وصیتنامه سردارشهید مهدی آقایی سروری.

ولادت : 1341/تبریز

شهادت : 1362/جزایر مجنون

پشتیبان ولایت فقیه باشید . از این سنگر اسلام که حافظ خون شهدا و نگهدار دین و کشور است به خوبی نگهداری کنید.

 




برچسب ها : وصیت نامه شهدا  ,


      
<      1   2