سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات دفاع مقدس (جبهه و جنگ)،کرامات شهدا
درباره ما
خلیل رنجبر[18]

این وبلاگ در جهت ابراز ارادت به شهیدان هشت سال دفاع مقدس طراحی و سعی در ارائه مطالب ناب و مستند را دارد . امیدوارم که راضی باشید و از نظرات سازنده تان این حقیر را بهره مند گردانید. در ضمن این وبلاگ در پایگاه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و در سایت پیوندها جزو سایت های مفید قرار گرفته است. peyvandha.ir/1-5.htm

ویرایش
جستجو


وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی
ابر برچسب ها
جمعه 93/7/25 7:59 ع

کوچه پس کوچه های نهاوند پر از چشم های دوخته به راه بود و اعظم خانم تا آنجا که از دستش برمی آمد، نگاه نیازمندان را بی جواب نمی گذاشت. او به مغازه ی شوهرش، حاج آقا توکل، که می رفت تا غذای او را بدهد، از آنجا حواسش به ما کارگران کم سن و سال و گرسنه و خسته ای بود که برای کار به شهر آمده بودیم. برای شکم خالی ما ناراحت می شد. از دادن کاسه ی ماست و مربا و شیر و پنیر به ما دریغ نمی کرد.

او آنقدر بخشنده بود که هنوز که هنوز است وقتی به درمانگاهی که پسرش مدیر آنجاست می رویم، از او پیش پسرش یاد می کنیم و می گوییم که وقتی ما کارگر ساده ای بودیم و برای کار به شهر می آمدیم، مادرت نمی گذاشت گرسنه بمانیم و هوای مان را داشت.

شهیده اعظم شفاهی

تولد : 1333

شهادت : 1364

علت شهادت : بمباران هوایی رژیم بعثی در شهرستان نهاوند

برگرفته از : آن روز؛ هشت صبح ، صفحه 26

 




برچسب ها : چادرهای سرخ  ,


      

اگر کسی زیادی ادای فرمانده ها را در می آورد ، بچه ها سعی می کردند هر طور شده حالش را بگیرند ، یکی از رایج ترین این حال گیریها این بود که وقتی طرف می آمد تو جمع بچه ها ، بلند می گفتند : «برای سلامتی فرمانده مان ... » کمی مکث می کردند ، تا طرف منتظر باشد ، بعد ادامه می دادند « ... امام زمان یا امام خمینی صلوات ».

 




برچسب ها : لبخند بزن برادر  ,


      

وصیت نامه شهداء را مطالعه کنید که انسان را می لرزاند و بیدارمیکند.‍ [امام خمینی (ره)]

وصیت عجیب شهید

یکی از شهدا در وصیت‌نامه‌اش خطاب به پدرش نوشته بود:

بابا راضی نیستم بعد از شهادتم برای من مجلس ختم بگیری، چون شما اهل خمس دادن نیستی و من هم دوست ندارم با پول خمس نداده برای من مجلس گرفته شود.

حجت‌الاسلام علی‌رضا پناهیان




برچسب ها : وصیت نامه شهدا  ,


      
جمعه 93/7/25 11:26 ص

شب عملیات رمضان من آرپی‌جی‌زن بودم و دو کمک آرپی‌جی‌زن داشتم، یک سرباز و یک بسیجی، در دل شب سیاهی‌ها را می‌شکافتیم و به سمت محل از پیش تعیین شده به پیش می‌رفتیم. در آن میان برادری بسیجی آهسته در گوشم گفت: حاج‌آقا، هیچ می‌دونستی این دوستمون اصلاً نماز نمی‌خونه؟ با لحن ملایمی از آن برادر سرباز پرسیدم: این درسته که شما نماز نمی‌خوانی؟ گفت: بله. گفتم: چرا؟ گفت: من اصلاً بلد نیستم نماز بخوانم! گفتم: اگر در این عملیات شهید بشوی در پیشگاه خدا چه جوابی دربارة نماز خواهی داشت؟ گفت: بله، این حرف درستی است. گفتم: الان که دیگه وقتی برای این کارها نداریم، تو الان توبه کن و تصمیم بگیر که بعد از این عملیات حتماً نمازخواندن را یاد بگیری و این واجب الهی را انجام بدهی، و نمازهای نخوانده‌ات را هم قضا کنی. گفت: حتماً بعد از عملیات این کار را خواهم کرد.

بعد از رد و بدل شدن این‌ صحبت‌ها درگیری شروع شد و باران تیر و ترکش از هر سو ‌بارید و ما به سمت نقطة از پیش تعیین شده همچنان درحال حرکت بودیم. دیدم آن برادر سرباز از ما عقب مانده است، کمک دیگرم را فرستادم ببیند چه اتفاقی افتاده است. برگشت و گفت: می‌گه چیزیم نیست، حالم خوبه، شما برید من خودم را به شما می‌رسونم. کمی که جلوتر رفتیم دیدیم خبری نشد. وقتی دوباره از او خبر گرفتم متوجه شدم که ترکش خمپاره به سرش اصابت کرده بود، چند قدم راه آمده و بعد به شهادت رسیده است. فاصلة میان توبه و تحول او تا پذیرفته‌شدن و شهادتش چندگام صدق بیشتر نبود.

راوی: روحانی آزاده حجت‌الاسلام نریمی‌سا




برچسب ها : خاطرات دفاع مقدس  ,


      
جمعه 93/7/25 10:50 ص

سطح آگاهی بچه های مسلمان را بالا ببرید و ریشه های عقیدتی آنها را محکم کنید تا از اسلام منصرف نشوند.

شهید مفقودالاثر حمید رضا ملاحسنی

==================================

آبرو شرف و حیثیت ما از مسجد است .

شهید علی درودی

==================================

حضور حاج حسین در نزدیکی خط مقدم درگیری، بسیار شگفت انگیز بود . اما می دانستیم او کسی نیست که بیهوده دل به دریا بزند. عالم محضر خداست و حاج حسین کسی نبود که لحظه ای از این حضور ، غفلت داشته باشد . اخذ تدبیر درست ، مستلزم دسترسی به اطلاعات درست است. وقتی خبردار شدیم که دشمن با تمام نیرو ، اقدام به پاتک کرده ، سرّ وجود او را در خط مقدم دریافتیم.

شهید سیدمرتضی آوینی

==================================

 هرچه که نداشتیم از خدا می‌خواهیم و هنگامیکه خدا آن را به ما داد او را فراموش می‌کنیم پس جزو مسرفین هستیم.زیرا آنچه را از نعمتها که خدا به ما داده تا در راه رسیدن به او بکار بریم و اگر بکار نگرفتیم مسرفیم.

شهید حسین علم الهدی

==================================

همیشه آیات قرانی را زمزمه کنید تا شیطان به شما رسوخ پنهانی نکند.

سردار رشید اسلام،حاج عبدالحسین برونسی

==================================

به تمام کسانی که می خواهند خون شهدا را پایمال کنند بگویید اگر با فریادمان نتوانستیم آن ها را رسوا کنیم با خونمان رسوایشان خواهیم کرد.

شهید علی ابراهیم رستمی

==================================

به خاطر خدا و به پاس خون شهیدان این همه احتکار و گرانفروشی و کمبود مصنوعی ایجاد نکنید. قدری به جبهه‌ها بیندیشند و لحظه‌ای به رزمندگان فکر کنید.

شهید محمد حسین سوزنی

==================================

با مردم برخورد اسلامی داشته باشید، در راه اسلام و قرآن قدم بردارید و مواظب باشید که شیطان باعث دوری شما از خدا نگردد.

شهید غلامحسین ارباب رشید

==================================

مبادا، در قرآن از دیگران عقب بمانید.

شهید على برومند

==================================

خدایا قلممان را از نفاق و عملمان را از ریا، زبانمان را از دروغ و چشمهایمان را از نگاه کردن به چیزهای غیرشرعی و علممان را از خیانت پاک بگردان که تو به راستی آمرزنده هستی و تو ستارالعیوب همه گناهان هستی.

شهید جابر کشاورزی

==================================

این سربازانی که هم اکنون در مصاف با دشمن بعثی هستند، همه فرزاندن ما هستند و من وظیفه دارم که در کنار آنها باشم، همراه با آنها بجنگم دشمن را ناکام کنم و پیروزی را برای اسلام و مردم فداکار خود به ارمغان بیاورم.

شهید سرلشگر مسعود منفرد نیاکی

==================================

همیشه سوره والعصر را در نمازتان بخوانید که از هر جهتی خداوند صبرتان بدهد.

سردار شهیدعلی اصغر درودی نائب

منبع : شمیم یار 93




برچسب ها : پیام شهدا  ,


      
جمعه 93/7/25 10:40 ص

اکبر اکثر شب ها قرآن می خواند. وقتی از روی کنجکاوی نیمه های شب نگاهش می کردم، می دیدم با خدای خویش راز و نیاز می کند.

شهید اکبر باقری

منبع : سایت صبح




برچسب ها : یاد و خاطره شهدا  ,


      

ده ماه بود ازش خبری نداشتیم. مادرش می گفت« خرازی ! پاشو برو ببین چی شد این بچه ؟ زنده س ؟ مرده س؟» می گفتم«کجا برم دنبالش آخه ؟ کار و زندگی دارم خانوم. جبهه یه وجب دو وجب نیست .از کجا پیداش کنم؟» رفته بودیم نماز جمعه . حاج آقا آخر خطبه ها گفت حسین خرازی را دعا کنید .آمدم خانه . به مادرش گفتم.گفت« حسین ما رو می گفت؟ » گفتم « چی شده که امام جمعه هم می شناسدش؟» نمی دانستیم فرمانده لشکر اصفهان است. 

شهید حسین خرازی

منبع : خانواده شهید




برچسب ها : یاد و خاطره شهدا  ,


      
پنج شنبه 93/7/24 4:37 ع

بر پا داشتن نماز، نخستین ثمره و نشانه حکومت صالحان است

نماز شب در قبر ! (شهیدان حسین و ابوالفضل قربانى)

عملیات پیروزمد خیبر در جزیره ى مجنون در جریان بود، قراربود پس ازشکستن خط ، یگان ما که در سه راه فتح مستقر بود به سمت بصره پیشروى کند. دشمن بعثی با آگاهی نسبى از این اخبار،دست به مقاومت شدید زد و علاوه بر جنگ روانی شدید و بمباران ها وحملات شدید شیمیایی، با آنچه داشت شبانه روز آتش بر سررزمندگان ریخت.

دراین میان دو برادر به نام هاى حسین و ابوالفضل قربانى با حالات معنوى خود کل گردان را متاثر کرده و چون خورشیدى فروزان نورافشانى میکردند. این دو برادر شهید، فارغ ار حوادث و هرآنچه اتفاق می افتاد درهر مکانى که یگان مستقر می شد، قبرى حفرمی کردند و به خصوص در شب ، نمار می خواندند. هرکسی که بیدارمى شد، آن دو را در حال مناجات و نماز مى دید. چقدر زیبا بود توجه به معبودشان .

منبع: center.namaz.ir

 




برچسب ها : یاد و خاطره شهدا  ,


      
پنج شنبه 93/7/24 4:32 ع

مردم شریف ایران! برای شناختن حق و باطل ایمان لازم است و لازمه ایمان تقوی می‌باشد به نظر من یکی از راه‌های به دست آوردن تقوی نماز و قران است.

 شهید رضا اعلایی

==================================

حضرت امام شبیه‌ترین عالمان نسبت به ولی‌الله، امام زمان علیه السلام و آباء طاهرینش می باشد.

آیت الله شهید سیدمحمد سعیدی

==================================

 شما ای شاگران مکتب امام صادق ـ علیه السلام و سربازان در گه امام زمان ـ عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ با تمام جدیت درس بخوانید و با دو سلاح علم و تقوا با جهل و بی عدالتی بجنگید.

روحانی شهید ابوالقاسم‌ نبی‌زاده‌

==================================

در راه خدا با آنان که به جنگ و دشمنی شما برخیزند جهاد کنید ولی ستمکار نباشید که خدا ستمکاران را دوست ندارد.

شهید سید محمد سادات

==================================

خواهرانم! در تربیت فرزندانتان بکوشید و حجاب را رعایت کنید، زهراگونه زندگی کنید.

شهید حسین برهانی

==================================

دنیا را برای دنیا دوستان بگذارید و همیشه پیرو خط رهبر عزیز حضرت امام خمینی باشید و پشتیبان قاطع نماینده و نمایندگان امام باشید و گوش به حرف هیچ یک از مخالفین خط امام ندهید که اینان گمراهانند.

شهید عبدالحسین حمایتی

==================================

دلهای خود را صاف کنید، از کبر و غرور دست بردارید، از نفاق بپرهیزید، بگذارید تا نور خدا و پرتو اسلام بر دلهای شما بتابد.

شهید علی محمد ترابنده

==================================

 ای کسانیکه ندای ما را می شنوید تا زمانی که دشمن نابود و مستضعفان جهان از زیر سلطه ابرقدرت های جهان خوار بیرون نیامده و کربلا را بعثیان کافر رها نکرده و مکه معظمه آن خانه خدا و جای عبادت و سیاست آزاد نشده، همه ذلیل هستیم، و تنها رمز پیروزی و رسیدن به این هدف پشتیبانی از ولی فقیه است.

شهید مسعود صباغ

==================================

دنیا مانند ماری است زهری؛ و مار پوست نرم و رنگارنگی دارد، ولی زیر این پوست زهر کشنده ای وجود دارد. پس، نباید به این دنیا دلبستگی پیدا کنیم.

شهید غلامرضا مریم زاده

==================================

قرآن را فرا گیرید، که منشا‌ هر آسودگی است و آرام بخش دل‌هاست.

شهید احمد آخوندی

منابع : شمیم یار 93




برچسب ها : پیام شهدا  ,


      
پنج شنبه 93/7/24 4:30 ع

برای نماز که می ایستاد، شانه هایش را باز می کرد و سینه ش را می داد جلو. یک بار به ش گفتم "چرا سر نماز این طورمی کنی؟" گفت "وقتی نماز می خوانی مقابل ارشد ترین ذات ایستاده ای. پس باید خبردار بایستی و سینه ت صاف باشد."با خودم می خندیدم که دکتر فکر می کند خدا هم تیمسار است.

شهید مصطفی چمران

منبع : کتاب چمران

 




برچسب ها : یاد و خاطره شهدا  ,


      
<      1   2   3   4   5   >>   >